2013. február 17., vasárnap

Tanulságpárna

 


Beehive Needleworks: Abigail Moody Pincushion
Zweigart 28 ct vintage cashel hímzővászon 
Nina: Old Jeans
 
Több tapasztalattal is gazdagított ennek a párnának az elkészítése: nem szabad forró, gőzös vasalóval nekiesni a kész darabnak és a 28-as vászon nem az igazi...
Történt ugyanis, hogy egyenetlen lett a párna tömése, gondoltam kikorrigálom egy kis vasalással.... hiba volt. A forró gőztől összetömörült a flíz és csak egy lapos palacsinta lett a párnából:(
Sebaj, legközelebb nem fordul elő!
Ez a nagyon szép vintage vászon pedig csak 28-as osztásban volt kapható és nem tudtam ellenállni neki. Sűrűbb jobb lett volna, így túl nagy a párna. A minta és Nina fonala viszont továbbra is nagyon tetszik, tehát összességében azért elégedett vagyok :)

12 megjegyzés:

  1. Nem látszik a lapos palacsinta, viszont szuper a minta és a szín. Én is nézegetem ezt az Old Jeans fonalat, csak még nem találtam ki, mihez illene leginkább.Én mindig átvasalom a kész munkát, akár kitömve is, és sose jártam így. Lehet, hogy a tömőanyagoddal van baj?

    VálaszTörlés
  2. Sajnos én is futottam már rá arra, hogy a kész munkát - javítandó - rontottam rajta :)
    A párnád viszont nagyon szép, és a fonal színe tényleg gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, ez igazán bosszantó. De érthető, hogy összeugrott a tömőanyag.... műszál, ami nem bírja a hőkezelést. A méretbeli problémát pedig az korrigálhatta volna, ha nem kétszer két szálon, hanem egyszer egy szálon hímzel a vászonra, úgy nagyon szép lesz a végeredmény. :)

    VálaszTörlés
  4. Szép a minta és a színvilág is .A vászon is nagyon tetszik , egyetértek az előttem szólóval : egy szálon egy szállal nagyon jó 28-as vászonra hímezni - bár én inkább hardangeres hímzéshez szoktam ezt a szálsűrűséget használni.

    VálaszTörlés
  5. Nos, a flíz tényleg nem szereti a meleget ;) Én is tapasztaltam, habár én szándékosan akartam egyszer tömöríteni, akkor bevált :) De kellenek az ilyen tapasztalatok, úgyhogy ne búsulj :)
    A 28ct ma már nekem is elképzelhetetlenül nagy - hacsak nem miniben böködök rá :) Ugye, hogy változik az ember ízlése? :)
    A párnácska csodaszép, nekem nagyon tetszik, olyan igazi ódon hangulatú. Gyönyörű muka :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem nagyon tetszik a párnád, így ahogy van! :o)))

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom milyen volt vasalás előtt, de nekem így (is) tetszik!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Erika! Örülök, hogy megtaláltalak! Gyönyörűek a munkáid. Hobbi szinten én horgolok, kötök, gyakran barátoknak is. A horgolt szegélyt készen vetted? Vagy te horgoltad?

    VálaszTörlés
  9. Én is jártam ugyanígy. Huh!Bosszantó, de jó tanulság.

    VálaszTörlés
  10. Sebaj,a végeredmény így is tetszetős!
    Én is jártam már így,egy hímzős mappánál,azóta tömés után soha nem vasalok.Ezzel és a tervező többi hasonló mintájával én is kacérkodom,majd eljön az ideje....

    VálaszTörlés
  11. Ciao, i tuoi lavori sono bellissimi e molto ben rifiniti, ti seguo e ti ho scritto una mail, ciao M.Grazia

    VálaszTörlés

Örülök a látogatásodnak és boldog vagyok, ha üzenetet is hagysz:)
Köszönöm ♥